پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران تلگرام اکنون می توانند با پرداخت هزینه ماهانه، حساب های خود را به حساب های تجاری تبدیل کنند. این به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعاتی مانند مکان و ساعات کار را بنویسند، که می تواند برای صاحبان کسب و کار مفید باشد.
حساب های تجاری شامل ویژگی هایی همچون سازماندهی چتها با برچسبهای رنگی، استفاده از پیامهای خوشامدگویی خودکار و میانبرهایی برای پاسخهای سریع است. دوروف در کانال خود گفت که تلگرام قصد دارد ویژگی های تجاری بیشتری را اضافه کند. از جمله راهی برای ادغام چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای دادن خدمات به مشتری.
پاول دوروف در این رابطه می گوید که حسابهای تجاری تلگرام میتوانند بهطور یکپارچه چتباتها را بهعنوان منشی نامرئی خود اضافه کنند تا به همه یا برخی چتها پاسخ دهند. با هوش مصنوعی، این چت ربات ها می توانند اتوماسیون خدمات مشتری را به سطح کاملاً جدیدی برسانند!
تلگرام در تلاش است تا با این ویژگی های جدید با واتس اپ بیزینس که سال گذشته از مرز 200 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد، رقابت کند. با این حال، یک تفاوت عمده این است که تلگرام برای استفاده از ویژگیهای تجاری هزینه اشتراک میگیرد، در حالی که واتساپ برای درآمدزایی به نوع مکالمات و فراوانی چتها متکی است.
در دو سال گذشته، تلگرام تمرکز خود را عمدتا بر روی تلگرام پرمیوم و همینطور ساخت و گسترش واحد پولی خود یعنی تون کرده است. این پیام رسان که بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، همچنین در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن پلن تبلیغاتی همراه با درآمد برای کانال های مختلف می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید