ماه گذشته شایعه ای مبنی بر عرضه پلی استیشن 5 پرو منتشر شد و گزارش جدیدی این موضوع را تایید می کند و اطلاعات بیشتری درباره این کنسول به ما ارائه می دهد. ظاهراً سونی در حال حاضر از توسعهدهندگان میخواهد تا اطمینان حاصل کنند که بازیهایشان با PS5 پرو سازگار است.
گفته میشود که PS5 پرو که با کد ترینیتی شناخته میشود دارای یک پردازنده گرافیکی قویتر و یک CPU کمی سریعتر از نسل قبلی است. تغییرات مدل پرو قرار است کنسول را قادر به رندر کردن بازیها با رزولوشن و نرخ فریم بالاتر در عناوین خاص کند.
بر اساس اسناد ادعایی که ویژگیهای کنسول جدید را مشخص میکنند، رندر گرافیکی این دستگاه باید حدود 45 درصد سریعتر از PS5 غیر پرو باشد. همچنین gpu بزرگتر خواهد بود و از حافظه سریع تری برای بهبود ردیابی اشعه استفاده می کند. در واقع سونی به استفاده از “معماری قدرتمندتر ردیابی اشعه” در اسناد فوق الذکر می بالد. همانطور که از نام آن پیداست، این دستگاه باید به عنوان یک نسخه رده بالا از PS5 در نظر گرفته شود، که به قطع به این موضوع اشاره دارد که نسخه کلاسیک پس از انتشار نسخه گران تر آن یعنی پلی استیشن ۵ پرو در بازار فروش باقی خواهد ماند.
پردازنده این کنسول مانند PS5 کلاسیک خواهد بود، اما حالت جدیدی خواهد داشت که به آن اجازه می دهد تا کلاک بالاتری داشته باشد – 3.85 گیگاهرتز. این حدود 10 درصد بیشتر از کنسول معمولی با فرکانس 3.5 گیگاهرتز است. جالب اینجاست که حالت کلاک بالاتر نیز نیاز به توان بیشتری برای تخصیص به CPU دارد، به این معنی که GPU کمتر می شود – در این حالت GPU باید حدود 1.5٪ کاهش یابد.
پهنای باند حافظه در نسخه پرو 576 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود، که از 448 گیگابایت بر ثانیه در PS5 کلاسیک بالاتر می رود. سیستم حافظه نیز باید تا حدودی کارآمدتر باشد. بازیها میتوانند از 1.2 گیگابایت حافظه اضافی سیستمی در PS5 پرو استفاده کنند و در مجموع تا 13.7 گیگابایت حافظه در اختیار آنهاست (در مقایسه با 12.5 گیگابایت در نسخه موجود).
PS5 پرو همچنین با معماری سفارشی عرضه می شود و از محاسبات 8 بیتی پشتیبانی می کند. سونی همچنین میگوید در فرآیند ارتقای وضوح 1080p به 4K احتمالا تأخیر دو میلیثانیهای وجود خواهد داشت. این شرکت روی ارتقای وضوح به8K نیز کار میکند.
دیدگاهتان را بنویسید